Jak podnieść odporność organizmu dzięki sokom?

Każdy z nas stara się robić wszystko, aby unikać zarówno przeziębienia, jak i grypy. Najlepszym sposobem na realizację tego celu niezmiennie wydaje się wzmacnianie naszego układu odpornościowego. Zasada ta sprawdza się przede wszystkim w okresie jesienno-zimowym, gdy niskie temperatury, często padający deszcz i mokry śnieg oraz silne podmuchy wiatru utrudniają dbanie o zdrowie. Osoby zastanawiające się nad tym, jak skutecznie wspierać własny układ immunologiczny w takiej sytuacji tak, aby był on niemożliwy do sforsowania, powinny skorzystać z kilku wskazówek oraz przepisów.

Zdecydowana większość z nas myśląc o ochronie zdrowia zastanawia się przede wszystkim na tym, co jeść. Częsta jest też analiza różnego rodzaju suplementów witaminowych powszechnie reklamowanych jako sprawdzone dodatki do codziennej diety. Oczywiście, nie mamy do czynienia z rozwiązaniem, któremu można odmówić skuteczności zwłaszcza, jeśli decydujemy się na sięganie po produkty naturalne. Nie można jednak zapominać o tym, że mamy do czynienia także z innymi aspektami wywierającymi pewien wpływ na naszą odporność. Jeśli o nie nie zadbamy, nawet intensywne wysiłki z naszej strony wcale nie muszą przynieść spodziewanych rezultatów. Jeśli więc zależy nam na tym, aby podejmowane przez nas działania były rzeczywiście skuteczne, warto mieć na uwadze to, że nasz organizm potrzebuje również snu. Nic nie osłabia tak bardzo, jak przemęczenie, a więc stan, w którym nasz organizm nie może się zregenerować. Jeśli nie możemy pozwolić sobie ani na wcześniejsze chodzenie spać, ani na późniejsze wstawianie, najlepiej przeznaczyć na krótką drzemkę czas w ciągu dnia. Nie musi być go wiele, bo drzemka idealna nie powinna przekraczać trzydziestu minut. Czasem pomaga także zamknięcie oczu, rozluźnienie się i wzięcie kilku głębszych wdechów. Inną, wcale nie mniej ważną rzeczą jest bez wątpienia aktywność fizyczna. Także ona umożliwia nam usuwanie w wydajny sposób toksyn z organizmu. Bez niej nasz układ limfatyczny może nie chcieć z nami współpracować. Bez aktywności fizycznej jesteśmy więc narażeni na różnego rodzaju infekcje nawet, jeśli staramy się dbać o siebie. Oczywiście, ona sama też ma swoje granice, zaleca się więc, abyśmy nie przesadzali z ilością ćwiczeń i nie doprowadzili do zjawiska znanego jako przetrenowanie.

Jeśli sami nie będziemy stanowili zagrożenia dla odporności organizmu, możemy dodatkowo ja wzmacniać. pomogą nam w tym przepisy na soki, o których wiadomo, że są w stanie wzmocnić nasz układ odpornościowy. Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest picie jednej lub dwóch porcji takiego soku w ciągu dnia. Jeśli jesteśmy już w sytuacji, w której mamy wrażenie, że coś atakuje nasz organizm, możemy zaordynować sobie dawkę uderzeniową sięgają po soki nawet trzy lub cztery razy dziennie. Jakie mogą być to soki? Ciekawym rozwiązaniem jest choćby połączenie pięciu marchewek, jednego jabłka, jednej gruszki oraz około pół centymetra imbiru. Taki sok jest bogaty nie tylko w witaminę A, ale również w beta-karoten oraz w witaminę C. Nie jest przy tym sokiem przesadnie kalorycznym, co również zachęca do sięgania po niego. Soki, które dobrze wpływają na odporność organizmu znaleźć możemy na http://korabgarden.pl/soki/ >>

Autor

Ewelina Kotapka

Redakcja toreko.com.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@toreko.com.pl

Bogata wiedza związana ze zdrowym trybem życia.

Dlaczego warto sięgnąć po aloes?
Czy sok z aloesu działa leczniczo?
Jak walczyć z zakwaszeniem organizmu?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u nas.